- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ(1904)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ(34)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ(66)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΘΗΝΑΣ(7)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(6)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(11)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΝΗΣΩΝ(20)
- ΠΟΛΙΣΤΙΚΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ(10)
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ-ΚΑΡΤΕΣ ΟΑΣΑ(9)
- ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ(130)
- ΟΣΥΑΠΕ(371)
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ(25)
- ΝΕΑ(96)
- ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ(0)
- ΟΧΙ στον αντιλαϊκό Κρατικό Προϋπολογισμό της φοροληστείας και των πολεμικών δαπανών
- ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΝΗΣΩΝ
- Συγκρότηση Τοπικής Διοικούσας ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2024
- ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ- 2η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ 13-12-2024 ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗ
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΑΘΗΝΑΣ 13-12-2024
- Γιατί δεν διαθέτουν όλες οι υπηρεσίες τα απαραίτητα όργανα ελέγχου;
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 12-12-2024
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΝΗΣΩΝ 6-12-2024
- ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ - ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ
- ΓΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΚΑΚΙΟΥ
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Αύγουστος 2024
- Ιούλιος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Αύγουστος 2023
- Ιούλιος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Αύγουστος 2022
- Ιούλιος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Αύγουστος 2021
- Ιούλιος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Ιούλιος 2020
- Ιούνιος 2020
- Μάιος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιούλιος 2019
- Ιούνιος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιούλιος 2018
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιούλιος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιούλιος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιούλιος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιούλιος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Ιούλιος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Ιανουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
Αθήνα 24/1/2021
Αριθμ. Πρωτ.: 11
Προς
Υπουργό Εσωτερικών
κ. Μ. Βορίδη
Θέμα: Να επιλυθούν τα ζητήματα της νομικής υποστήριξης των υπαλλήλων.
Θεωρούμε απαράδεκτη την ρύθμιση για την λεγόμενη «νομική υποστήριξη» των υπαλλήλων, όπως αυτή διαμορφώθηκε με τον ν. 4674/2020, άρθρο 52 και στη συνέχεια με το άρθρο 52 του ν.4735/2020.
Όχι μόνο είναι μακριά από τις ανάγκες για νομική κάλυψη των υπαλλήλων των ΟΤΑ, αλλά χειροτέρεψε και το μέχρι τότε ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (άρθρο 102 του ν. 4483/2017), δεδομένου ότι με την ρύθμισή σας προβλέπεται ότι «η καταβολή των δαπανών γίνεται εφόσον, για τις ποινικές υποθέσεις, εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση, με την οποία οι υπάλληλοι κηρύσσονται αθώοι ή απαλλάσσονται των κατηγοριών ή τελεσίδικο βούλευμα του Δικαστικού Συμβουλίου, με το οποίο παύεται οριστικά η ποινική δίωξη εναντίον τους ή τίθεται η υπόθεση στο αρχείο».
Αυτό σημαίνει ότι οι υπάλληλοι πρέπει να βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη, να πληρώνουν οι ίδιοι για την νομική τους υποστήριξη για υπηρεσιακές υποθέσεις για τις οποίες δεν υφίσταται καταγγελία εκ μέρους οποιασδήποτε δημόσιας υπηρεσίας ή ανεξάρτητης διοικητικής αρχής και να περιμένουν πολλές φορές και χρόνια για να τους καταβληθούν οι συγκεκριμένες δαπάνες.
Επίσης η λογική που διαπνέει την ισχύουσα ρύθμιση θέτει υπό αμφισβήτηση την «αθωότητα» των συναδέλφων, που δεν έχουν διωχθεί από την υπηρεσία τους και φορτώνει τους εργαζόμενους με όλα τα δικηγορικά κλπ έξοδα μέχρι να εκδοθεί αμετάκλητη αθωωτική ή απαλλακτική δικαστική απόφαση. Αδιαφορεί για το “τεκμήριο της αθωότητας” όπως αυτό προσδιορίζεται από το ισχύον νομικό μας πλαίσιο και τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Παρ’ ότι είναι γνωστό σε όλους ότι στις Περιφέρειες είναι ενταγμένος μεγάλος αριθμός των ελεγκτικών μηχανισμών του δημοσίου και ότι οι εργαζόμενοι σε αυτούς πολύ συχνά χειρίζονται καταγγελίες πολιτών και ότι πολύ συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με διώξεις, για ζητήματα που άπτονται της άσκησης των αρμοδιοτήτων τους, παρ’ ότι έχουμε θέσει το συγκεκριμένο πρόβλημα επανειλημμένα (και στο ΥΠΕΣ και κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου στη βουλή), τα προβλήματα που δημιουργούνται κατά την εκτέλεση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων είναι τεράστια.
Το χρήμα, η ταλαιπωρία και η ψυχική οδύνη, που φορτώνεται στους υπαλλήλους δημιουργούν μια τεράστια επιβάρυνση, που δεν μπορεί να συνεχίζεται.
Απαιτούμε την άμεση κατάργηση της ρύθμισης αυτής και την αντικατάστασή της με νέα, που να προβλέπει την άμεση κάλυψη των εξόδων, που καταβάλουν οι εργαζόμενοι των Περιφερειών, όταν εξετάζονται ή διώκονται ή ενάγονται ενώπιον των πολιτικών ή ποινικών δικαστηρίων ή δικαστικών αρχών εφ’ όσον επιλέγουν να τους παρασταθεί ή να εκπροσωπηθούν από πληρεξούσιο δικηγόρο της επιλογής τους, σε οποιοδήποτε στάδιο της δικαστικής διαδικασίας, με μόνη προϋπόθεση ότι δεν διώκονται από την υπηρεσία τους.
Ζητάμε άμεσα να προωθήσετε νομοθετική ρύθμιση που να λύνει το ζήτημα ολοκληρωμένα.
Κοιν/ση
- Υπουργείο Εσωτερικών
Δ/νση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης
2. ΕΝΠΕ
3. Περιφερειάρχες της χώρας
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ |
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΖΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ |
ΟΣΥΑΠΕ Να επιλυθούν τα ζητήματα της νομικής υποστήριξης των υπαλλήλων