Άρθρα & Κατηγορίες
Εγγραφή στον σύλλογο
ΑΦΙΣΕΣ
VIDEO
Ακολουθήστε τον Σύλλογο
/
/
/
/
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ – ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ – ΑΣΑΦΕΙΕΣ
pexels-mohammad-danish-891059
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ – ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ - ΑΣΑΦΕΙΕΣ

Αθήνα 12 /5/2020

Αριθμ. Πρωτ.:125

Προς

  1. Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών

  2. Περιφερειάρχες της χώρας

  3. ΕΝΠΕ

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ – ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ – ΑΣΑΦΕΙΕΣ

Με κυβερνητικές αποφάσεις δόθηκε το πράσινο φως στις Περιφέρειες για να ξεκινήσει από τις 11-5-2020 ο προγραμματισμός και η διενέργεια θεωρητικών εξετάσεων, δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς και πρακτικών εξετάσεων αρκετών κατηγοριών υποψηφίων οδηγών και οδηγών.

Από τις ίδιες αποφάσεις (αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 27815/ΦΕΚ 1647/Β/3-5-2020 & Δ1α/ΓΠ.οικ. 29114/ΦΕΚ 1780/Β/ 10-5-2020) και εγκυκλίους (Α3/οικ. 26013/2872/4-5-2020/ Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών) προκύπτουν ερωτηματικά, αντιφάσεις και ασάφειες. Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο εξέδωσε δύο εγκυκλίους σε μία εβδομάδα με το ίδιο θέμα, παραμένουν στον αέρα οι προϋποθέσεις και οι περιορισµοί που τίθενται για να γίνει με ασφάλεια τόσο η διενέργεια της θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, όσο και των θεωρητικών εξετάσεων και δοκιµασιών προσόντων και συμπεριφοράς στο πλαίσιο της λήψης µέτρων λόγω του COVID-19.

Συγκεκριμένα:

Οι πλείστοι των χώρων όπου διεξάγονται οι θεωρητικές εξετάσεις είναι χώροι χωρίς αερισμό, παράγοντας που επιβαρύνει την ήδη βεβαρημένη από την λειτουργία των ηλεκτρονικών υπολογιστών ατμόσφαιρα.

Είναι δυνατόν να θεωρείται επαρκής όρος για την ασφαλή διενέργεια των θεωρητικών εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών μόνον ότι θα πληρώνεται µε το 50% της χωρητικότητάς της, όταν είναι γνωστό σε όλους ότι μόνο με αυτόν τον όρο δεν εξασφαλίζεται η έλλειψη συγχρωτισμού και η ασφάλεια στις απαιτούμενες διαδικασίες;

Γιατί στην εγκύκλιο του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών τίθεται ως απαίτηση η απόσταση μεταξύ των εκπαιδευομένων και μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου στις Σχολές/Κέντρα Εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών να μην είναι μικρότερη των δύο (2) μέτρων, ενώ στις δημόσιες υπηρεσίες και τις αίθουσες θεωρητικής εξέτασης το 1,5 μέτρο ;

Γιατί στα καταστήματα λιανικής πώλησης και τις άλλες εμπορικές δραστηριότητες τίθεται ως προϋπόθεση ασφαλούς λειτουργίας η ύπαρξη ενός (1) ατόμου ανά δέκα (10) τ.μ. επιφάνειας κύριου χώρου και για τις δημόσιες υπηρεσίες απαλείφθηκε αυτός ο όρος από τις κυβερνητικές αποφάσεις;

Πως μετριέται τελικά η ασφάλεια;

Υπάρχει «άλλη» ασφάλεια για τις εμπορικές επιχειρήσεις κι «άλλη» για τις δημόσιες υπηρεσίες;

Υπάρχει «άλλη» ασφάλεια για τα Κέντρα Εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών κι «άλλη» για τους χώρους εξέτασης τους;

Γιατί δεν προβλέπεται η τοποθέτηση διαχωριστικού plexiglass στα οχήματα με τα οποία γίνονται η εκπαίδευση και οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών;

Πως θα γίνεται και με ποιανού ευθύνη η απολύμανση του αυτοκινήτου;

Με ποιες προϋποθέσεις θα γίνονται οι πρακτικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών φορτηγών, που την προ κορονοϊού εποχή κάθονταν υποχρεωτικά 3 άτομα (εξεταζόμενος, εξεταστής, εκπαιδευτής), ο ένας κολλητά με τον άλλο;

Γιατί το Υπουργείο γράφει και ξαναγράφει στις εγκυκλίους του ότι οι εξετάσεις διενεργούνται με ευθύνη του Προϊσταμένου, ενώ πρόκειται για ζήτημα που απαιτεί «κεντρικό» σχεδιασμό και όχι την προσωπική εκτίμηση του εκάστοτε Προϊστάμενου;

Όλα τα παραπάνω ζητήματα και οι απαιτούμενες λύσεις δεν μπορούν να αφήνονται στην καλή προαίρεση κανενός.

Απαιτούμε να αντιμετωπιστούν με μόνο κριτήριο την ασφάλεια τόσο των εξεταζομένων, όσο και των εξεταστών και εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΖΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

ΟΣΥΑΠΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ – ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ – ΑΣΑΦΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *