- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ(1896)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ(34)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ(66)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΘΗΝΑΣ(6)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(5)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(10)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΝΗΣΩΝ(18)
- ΠΟΛΙΣΤΙΚΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ(10)
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ-ΚΑΡΤΕΣ ΟΑΣΑ(9)
- ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ(130)
- ΟΣΥΑΠΕ(371)
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ(25)
- ΝΕΑ(96)
- ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ(0)
- ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ - ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ
- ΓΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΚΑΚΙΟΥ
- ΠΑΙΔΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 2024
- Για τις μηνύσεις εργολάβων και την νομική στήριξη των υπαλλήλων
- ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ «ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ»
- ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΜΙΣΘΟ-ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΣΣΕ
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Δ.Σ. ΣΥΠΑ 27-11-2024
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΔΣ 27-11-2024
- Ενημέρωση για την συγκρότηση ΔΣ & την Εκλογή Προεδρείου
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΥΠΑ
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Αύγουστος 2024
- Ιούλιος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Αύγουστος 2023
- Ιούλιος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Αύγουστος 2022
- Ιούλιος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Αύγουστος 2021
- Ιούλιος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Ιούλιος 2020
- Ιούνιος 2020
- Μάιος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιούλιος 2019
- Ιούνιος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιούλιος 2018
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιούλιος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιούλιος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιούλιος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιούλιος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Ιούλιος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Ιανουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
Αθήνα 19/7/2017
Αριθμ. Πρωτ.:87
Προς
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΕΣ
«Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) – Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. – Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας και άλλες διατάξεις»
Η Ομοσπονδία μας είχε αποστείλει συγκεκριμένο υπόμνημα και αρκετές έγγραφες προτάσεις για ζητήματα που σχετίζονται με τα εργασιακά μας, αλλά και με τις αρμοδιότητες, που εκτελούμε.
Κανένα από τα αιτήματα και τις παρατηρήσεις μας, ούτε αυτές που στάλθηκαν στο ΥΠΕΣ στο πλαίσιο της διαβούλευσης δεν λήφθηκε υπόψη.
Είναι ορατή σε όλο το νομοσχέδιο η σφραγίδα των δημοσιονομικών κατευθύνσεων του Κρατικού Προϋπολογισμού, του «Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής», των Μνημονίων δηλ. των κατευθύνσεων, των απαγορεύσεων και των περιορισμών της Ε.Ε και του ΔΝΤ.
Πρώτα και κύρια δεν άρει την «απαγόρευση» των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού στους ΟΤΑ και δεν βάζει σχετικό προγραμματισμό διαδικασιών και κονδυλίων, ώστε να αντιμετωπιστεί η τραγική υποστελέχωσή τους, που στις Περιφέρειες είναι πάνω από 40% από τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και μετά, ενισχύει την λογική της ανταποδοτικότητας και της αύξησης των ιδίων εσόδων.
Διατάξεις, που έχουν θετικό αντίκρισμα για τους εργαζόμενους είναι μετρημένες στα δάχτυλα και μάλιστα αποσπασματικές. Είναι διατάξεις, που αποτυπώνουν αιτήματα, που τα πάλεψαν και τα παλεύουν οι εργαζόμενοι των ΟΤΑ.
Ανάμεσά τους το άρθρο 87 που δίνει την δυνατότητα σε συναδέλφους μας, που εργάζονται με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, να μπορούν να ζητούν από τα Περιφερειακά Συμβούλια την αύξηση του ωραρίου εργασίας τους (έως τις 8 ώρες). Μετά από 1 1/2 περίπου χρόνο, μια ερώτηση στη Βουλή και πλήθος εγγράφων της Ομοσπονδίας, Συλόγων και Περιφερειακών Αρχών έρχεστε να επεκτείνετε τη διάταξη που ψηφίσατε για τους ΟΤΑ α΄Βαθμού (4368/2016, αρθρο 8), για τις μερικές δεκάδες μερικώς απασχολούμενους των Περιφερειών.
Βέβαια επιφυλασσόμαστε να δούμε την έκταση και το αντίκρισμα της ρύθμισης αυτής υπό το πρίσμα της υποχρηματοδότησης των ΟΤΑ και των συνεχών μειώσεων των ΚΑΠ.
Για τα υπόλοιπα άρθρα που αφορούν εργασιακά ζητήματα όλοι οι εργαζόμενοι των Περιφερειών δίκαια νομίζω σκέφτονται ότι είτε δεν ξέρετε τι δουλειά κάνουμε, ποιες αρμοδιότητες εκτελούμε, είτε ότι κάνετε πως δεν ξέρετε, γιατί μας μετράτε σαν κόστος, που θέλετε να αποφύγετε… Ακόμα και στην τελευταία «κουτσή» τροπολογία για τους συμβασιούχους δεν συμπεριλάβατε αυτούς τους λίγους που εργάζονται με παρατάσεις, κυρίως στην καθαριότητα, στις Περιφέρειες.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:
-το άρθρο 32 που θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι των παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών των Περιφερειών δεν χρειάζονται κίνητρα για να διοριστούν και να παραμείνουν σε αυτές, αντίστοιχα των λοιπών δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων, για τους οποίους προβλέπει παροχή δωρεάν σίτισης και κατάλληλου καταλύματος διαμονής.
Αναφέρεστε σε νησιωτικούς Δήμους με πληθυσμό μικρότερο των 18.000 κατοίκων και δεν επεκτείνετε τα κίνητρα στους υπαλλήλους των Περιφερειών, που εμπίπτουν, αγνοώντας δήθεν ότι και οι νησιωτικές Περιφέρειες έχουν αντίστοιχα προβλήματα, αφού έχουν υπηρεσίες σε νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 18.000 Πχ Στην Ικαρία των 8.500 χιλιάδων κατοίκων λειτουργεί Επαρχείο με όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας (σε επίπεδο Γραφείων), το ίδιο και στη Λήμνο των 10.800 κατοίκων. Στις Κυκλάδες, υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου υπάρχουν στα νησιά Κέα, Άνδρο, Μήλο, Πάρο, Τήνο, Θήρα που οι αντίστοιχοι Δήμοι (ένας Δήμος κάθε νησί) έχουν πληθυσμό κάτω των 18.000 κατοίκων. Στην Περιφερειακή Ενότητα Μήλου, με έδρα την Μήλο, ανήκουν τα νησιά, Μήλος, Κίμωλος, Σέριφος, Σίφνος και 4 νησιά μαζί έχουν πληθυσμό 9.932. Στην Περιφερειακή Ενότητα Θήρας, με έδρα τη Θήρα (πληθυσμός Δήμου Θήρας (πληθυσμός 15.550), με αρμοδιότητα σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Θήρας, (δηλαδή 6 νησιά!!!: Θήρα, Θηρασιά, Σίκινο, Φολέγανδρο, Ίο, Ανάφη).
Αλλά ακόμα και σε νησιά που ο αντίστοιχος Δήμος (ένας Δήμος κάθε νησί) έχει πληθυσμό πάνω των 18.000 κατοίκων, όπως στη Σύρο και τη Νάξο η κατάσταση δεν απέχει πολύ… Στη Νάξο –που οι υπηρεσίες έχουν αρμοδιότητα σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Νάξου- ο συνολικός πληθυσμός Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (δηλαδή 5 νησιά!!!, :Νάξος, Ηρακλειά, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Δονούσα) είναι πληθυσμός 18.904.
-το άρθρο 97 για τα «Μέσα Ατομικής Προστασίας εργαζομένων Ο.Τ.Α.», όπου δεν επεκτείνετε το νομικό πλαίσιο αναφοράς (απόφαση 53361/2006), αδιαφορώντας για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων των Περιφερειών, σε ανθυγιεινές εργασίες και χώρους.
Και ενώ η παραπάνω ΚΥΑ έχει αναφορά σε ειδικότητες και εργασίες και εργαζομένων στις Περιφέρειες όπως εργάτες ασφαλτόστρωσης, απασχολούμενους σε ύψος (καδοφόρα οχήματα), κηπουρούς, οδηγούς φορτηγών, χειριστές μηχανημάτων έργου κ.α. τα ΜΑΠ και τα μέτρα προληπτικής ιατρικής τα οποία προβλέπονται δεν δίνονται στους ΟΤΑ β’ βαθμού. Δεν ξέρετε ότι υπηρεσίες των Περιφερειών έχουν την αρμοδιότητα της συντήρησης του μεγαλύτερου μέρους του οδικού δικτύου, την ασφαλτόστρωση, τη διαγράμμιση, τον ηλεκτροφωτισμό του δικτύου αυτού, την καθαριότητα των διαβάσων και των νησίδων, το πράσινο των νησίδων, μερικά πάρκα και άλση, ότι κάνουν αποχιονισμό, ότι καθαρίζουν ρέματα κλπ;
Είναι απαραίτητο να προστεθεί στο 97 άρθρο ότι τα ΜΑΠ παρέχονται και στους εργαζόμενους-δικαιούχους των ΟΤΑ β’ βαθμού καθώς και να συμπληρωθούν οι ειδικότητες, οι οποίες πρέπει να καλύπτονται με ΜΑΠ και προληπτικές εξετάσεις με τους εργαζόμενους στην καθαριότητα γενικά, στις υπηρεσίες υγείας – εμβόλια, Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κτηνιάτρους, απολυμαντές, στον τεχνικό έλεγχο οχημάτων. Μέχρι πότε θα δουλεύουν οι συνάδελφοι αυτοί χωρίς ΜΑΠ; Πάνε για καθαρισμούς ανθυγιεινών εστιών οι ΕΔΥ χωρίς ούτε μια μάσκα, ένα ποδονάριο, οι συνάδελφοι στον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τρώνε όλο το καυσαέριο, οι χειριστές μηχανημάτων έργου, οι οδηγοί φορτηγών άνω των 3,5 τόνων χωρίς κανένα μέσο προστασίας κλπ
-το άρθρο 98 που αφορά τη χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας συνεχίζει να αποκλείει εργαζόμενους των Περιφερειών, δικαιούχους που εργάζονται σε χώρους και αντικείμενα που το δικαιούνται (πχ. εργαζόμενους στο πράσινο, στην καθαριότητα των κτιρίων, τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες υγείας – εμβόλια, Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κτηνιάτρους, απολυμαντές, τεχνικό έλεγχο οχημάτων κτλ). Αποκλείει σχεδόν το σύνολο των εργαζομένων των ΟΤΑ Β΄ βαθμού αφού βάζει ως απαραίτητη προϋπόθεση χορήγησης του επιδόματος και τον εργασιακό χώρο και την ειδικότητα, προσπερνώντας εύκολα ότι στους ΟΤΑ Β΄ βαθμού, είναι ελάχιστοι οι εργαζόμενοι που έχουν τοποθετηθεί στις συγκεκριμένες ειδικότητες, αν και παρέχουν αυτές τις εργασίες, μιας και οι Οργανισμοί των Περιφερειών δεν προέβλεπαν με τα ΠΔ που συστάθηκαν τέτοιες ειδικότητες.
Η ισχύουσα νομοθεσία αφήνει απέξω τους εργαζόμενους στην καθαριότητα όλων των χώρων –εσωτερικών και εξωτερικών- τον καθαρισμό των νησίδων του οδικού δικτύου και των διαβάσεων που αποτελούν εργασίες που εκτελούνται από τις Περιφέρειες, αφού αναφέρονται σε αποκομιδή και οδοκαθαρισμό. Αφήνει απ’ εξω τους εργαζόμενους στον τεχικό έλεγχο των οχημάτων στα ΚΤΕΟ, αν και αναφέρεται σε τεχνίτες, ηλεκτρολόγους κλπ οχημάτων.
Η κατάφωρη αυτή αδικία φαίνεται κυρίως στους συναδέλφους, που μετατάχτηκαν (αυτοδίκαια) το 2011, στις Περιφέρειες από υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων {Κατασκευής Έργων Συντήρησης Οδοποιίας (ΔΚΕΣΟ), ΔΕΣΕ, Δ/ΝΣΕΙΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, το Τμήμα Κυκλοφορίας, Φωτεινής Σηματοδότησης, Δ/νσεις Τεχνικών Έργων}. Οι συνάδελφοι αυτοί αν και εργάζονται σε ανθυγιεινές εργασίες πχ ασφαλτόστρωση οδών, συντήρηση πρασίνου νησίδων, ηλεκτρολόγοι σε καδοφόρα οχήματα κλπ, δεν παίρνουν το ανθυγιεινό επίδομα, που δικαιούνται, γιατί δεν προβλέπονται στους Οργανισμούς των Περιφερειών οι αντίστοιχες ειδικότητες και μάλιστα στην Περιφέρεια Αττικής τους ζητάνε πίσω και χρήματα που τους δόθηκαν ως ανθυγιεινό επίδομα για ένα διάστημα.
Είναι αναγκαίο να υπάρξει η εξής νομοθετική συμπλήρωση στο άρθρο 98: «Στους μόνιμους υπαλλήλους και υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου των Περιφερειών που εργάζονται κατά πλήρες ωράριο και ανεξαρτήτως ειδικότητας, σε υπηρεσίες που έχουν ως σκοπό την εκτέλεση και συντήρηση των συγκοινωνιακών έργων, του οδικού δικτύου κλπ, την εκτέλεση και συντήρηση πρασίνου σε οδούς, την εκτέλεση έργων και υπηρεσιών συντήρησης Φωτεινής Σηματοδότησης και υπηρεσιών συντήρησης Ηλεκτροφωτισμού και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων και των αντλιοστασίων, στις οδούς που κατά αρμοδιότητα ανήκουν στις Περιφέρειες, στους εργαζόμενους στο πράσινο, στην καθαριότητα των κτιρίων, τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες υγείας – εμβόλια, Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κτηνιάτρους, απολυμαντές και στον τεχνικό έλεγχο οχημάτων χορηγείται, εκτός από το βασικό μισθό και τις λοιπές προβλεπόμενες αποδοχές τους, και το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας που προβλέπεται στο άρθρο 15 παρ. 1 του ν. 4024/2011. Το ποσό του επιδόματος για τις ανωτέρω κατηγορίες υπαλλήλων ορίζεται σε εκατόν πενήντα (150) ευρώ μηνιαίως.
Καταβολές του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας που έχουν γίνει, στο ως άνω προσωπικό πριν από τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του παρόντος άρθρου θεωρούνται νόμιμες».
-το άρθρο 99 για την «Άρση των δυσμενών συνεπειών από τη διαθεσιμότητα», που αφήνει απ’ έξω όλους τους εργαζόμενους που μετατάχτηκαν κάνοντας χρήση των νόμων της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας, εξαιρώντας τους από την επαναχορήγηση της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπική διαφορά) του άρθρου 29 του ν. 4024/2011.
Στο 99 άρθρο αναφέρεστε σε όλους τους νόμους που επέβαλαν την διαθεσιμότητα, αλλά όχι στην ενδοαυτοδιοικητική κινητικότητα. Ποια ίση μεταχείρηση εξασφαλίζετε με αυτόν τον τρόπο;
-Το ίδιο και στο άρθρο 106 για την «Αναγνώριση προϋπηρεσίας εργαζομένων των ΟΤΑ», που και πάλι αφήνετε απ’ έξω όλους τους εργαζόμενους που μετατάχτηκαν κάνοντας χρήση των νόμων της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας και συγκεκριμένα του άρθρου 48 του ν. 4274/2014.
-Κουτσουρεμένη παραμένει η προβλεπόμενη στο άρθρο 102 «Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.», για «τις περιπτώσεις ποινικής δίωξης των εργαζομένων για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει καταγγελία εκ μέρους της Υπηρεσίας», αφού το μόνο που κάνει είναι να την επεκτείνει και στα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ.
Συνεχίζει να περιορίζεται μόνο στα ποινικά δικαστήρια, δεν περιλαμβάνει και τα αστικά (ν.4129/2013, άρθρα 68,69 για αστική ευθύνη υπαλλήλων), παρέχεται όταν έχει πλέον ασκηθεί ποινική δίωξη κι όχι κατά την διαδικασία της προδικασίας….., με αποτέλεσμα να πληρώνουν αρκετά από την τσέπη τους οι συνάδελφοι για την νομική τους στήριξη πριν φτάσει η υπόθεση στο ακροατήριο. Είναι εξάλλου φυσικό κι αναμενόμενο στο ακροατήριο να φτάνουν πολύ λιγότερες υποθέσεις.
Με δεδομένο ότι οι Περιφέρειες έχουν αρκετές υπηρεσίες που ασκούν ελέγχους και χειρίζονται καταγγελίες είναι μεγάλη η ανάγκη για νομική κάλυψη σε όλα τα στάδια μιας πιθανής ποινικής δίκης και κατά την προκαταρκτική εξέταση, όπου ο υπάλληλος καλείται να δώσει έγγραφες εξηγήσεις και κατά την προανάκριση όπου ως κατηγορούμενος πλέον καταθέτει υπόμνημα και στο τελικό στάδιο ενώπιον του δικαστηρίου.
Είναι επίσης γνωστό σε όλους ότι οι ελάχιστοι δικηγόροι που υπάρχουν στις Περιφέρειες εξειδικεύονται και απασχολούνται πλήρως με τα ζητήματα των Περιφερειακών Αρχών κι όχι με αυτά που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι υπάλληλοι.
Ζητάμε να λάβετε υπόψη σας την ολοκληρωμένη πρόταση που έχουμε καταθέσει, στην οποία περιλαμβάνονται όλες οι διαδικασίες (σύνταξη εγγράφων, υπομνήματα, παράσταση κλπ) και όλες οι δικαιοδοσίες, με δυνατότητα λήψης δικηγόρου της επιλογής του υπαλλήλου μετά από απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, ώστε να παρέχεται πλήρης νομική κάλυψη στους υπαλλήλους.
Συγκεκριμένα η πρότασή μας είναι η εξής:
H περίπτωση (στ’) της παραγράφου 5, του άρθρου 244 του ν.3852/2010, όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:
«στ’) Οι Δήμοι, οι Περιφέρειες και τα νομικά πρόσωπα αυτών υποχρεούνται να παρέχουν νομική υποστήριξη στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε αυτούς, ενώπιον των Δικαστηρίων ή των Δικαστικών Αρχών, από το στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης μέχρι ολοκλήρωσης της διαδικασίας (σύνταξη εγγράφων, υπομνήματος, παράσταση κλπ), σε περίπτωση ποινικής δίωξης αυτών για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους, καθώς και σε όλες τις δικαιοδοσίες. Η ανωτέρω νομική υποστήριξη δεν παρέχεται σε περίπτωση ποινικής δίωξης αυτών από καταγγελία εκ μέρους της Υπηρεσίας. Η νομική εκπροσώπησή τους συντελείται από δικηγόρο του δήμου ή της περιφέρειας ή από δικηγόρο της επιλογής του διωκόμενου υπαλλήλου, μετά από αίτηση του υπαλλήλου προς τον οικείο δήμαρχο ή περιφερειάρχη, θετική εισήγηση της Υπηρεσίας και απόφαση της οικονομικής επιτροπής. Στην περίπτωση που η εκπροσώπηση γίνεται από πληρεξούσιο δικηγόρο, αυτή γίνεται σύμφωνα και με τις διατάξεις των άρθρων 72 και 176 του ν. 3852/2010, αντιστοίχως, όπου η οικονομική επιτροπή εγκρίνει και το ύψος της αμοιβής του δικηγόρου, που επιλέγεται για υποθέσεις οι οποίες απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία ή έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα των ΟΤΑ. Οι πιο πάνω διατάξεις εφαρμόζονται και για τους αιρετούς των δήμων και των περιφερειών».
Απαιτείται επίσης η αντικατάσταση της φράσης «…για τα συμφέροντα του δήμου…» της ιγ παραγράφου, του άρθρου 5 του ν. 4071/2012, με το οποίο αντικαταστάθηκε το άρθρο 176 του ν.3852/2010, με τη φράση «…για τα συμφέροντα της περιφέρειας…».
– Είμαστε κάθετα αντίθετοι στο άρθρο 91 που δίνει τη δυνατότητα στις Περιφερειακές Αρχές σε νησιωτικές περιοχές να «φορτώνουν» σε υπαλλήλους τους αντικείμενα και άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων, χωρίς την συναίνεσή τους, διατηρώντας μάλιστα τον ίδιο επιτρεπόμενο αριθμό μετακινήσεων εκτός έδρας!!!!
Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση προσπαθείτε να «μπαλώσετε» τα τεράστια κενά σε προσωπικό, που υπάρχουν στις Περιφέρειες, κατά 40% μείωση του αριθμού των εργαζομένων, μιας και εξαξολουθεί να διατηρείτε σε ισχύ την «απαγόρευση» των προσλήψεων και τους σχετικούς περιορισμούς.
Οι υπάλληλοι δηλαδή των νησιωτικών Περιφερειών θα φορτώνονται την διπλάσια δουλειά και μάλιστα σε νησιά, που μεταξύ τους ούτε τακτική συγκοινωνία δεν έχουν.
Με αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση μπορεί πχ στον υπάλληλο της Μήλου που υποχρεωτικά εκτελεί καθήκοντα και στα νησιά Κίμωλο, Σίφνο και Σέριφο να του αναθέσει ο Περιφερειάρχης καθήκοντα και της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας, δηλαδή και των νησιών Θήρας, Σίκινου, Φολέγανδρου, Ίου και Ανάφης!!!
Ζητάμε την απόσυρση του άρθρου αυτού, που όχι μόνο καταστρατηγεί την έννοια της μετάθεσης, της μετακίνησης, των ελάχιστων δικαιωμάτων που έχουν απομείνει από το ισχύον υπαλληλικό πλαίσιο, αλλά ανοίγει διάπλατα τις πόρτες προκειμένου να υλοποιηθεί αυτό που θέλουν αρκετοί περιφερειάρχες να μετακινούν όπου θέλουν, όποτε θέλουν όποιον υπάλληλο θέλουν.
Η ρύθμιση αυτή και η επιμονή στη διατήρησή της, παρά τις διαμαρτυρίες μας δίνει εξήγηση στη μέχρι τώρα στάση του υπουργείου Εσωτερικών στις καταγγελίες μας, «που έκανε πλάτες» στις αποφάσεις Περιφερειαρχών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και Πελοποννήσου, που ανέθεταν παράνομα σε υπαλλήλους «παράλληλα» καθήκοντα σε δυο νομούς…. Ζητάμε την απόσυρσή της.
Θεωρούμε ως αναγκαίες επίσης τις παρακάτω προσθήκες:
–Στο άρθρο 15 που αφορά τα θέματα λύσης των επιχειρήσεων ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού.
Επειδή αποτελεί κοινό μυστικό ότι δεν προχωράει η διαδικασία λύσης για διάφορους λόγους και ότι αρκετές εταιρείες των Περιφερειών δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην ομαλή καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων τους (π.χ. αναπτυξιακή εταιρεία Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι 7 μήνες απλήρωτοι) με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να παραμένουν και να χρησιμοποιούνται ως όμηροι, θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στην περίπτωση που δεν τεθούν υπό εκκαθάριση μέχρι 31-10-2017 στο προσωπικό τους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με αίτηση τους και σύμφωνη γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου να μεταφέρεται στον αντίστοιχο Ο.Τ.Α. με την ίδια σχέση εργασίας.
Τέλος θέλουμε να αναφερθούμε στην επιλογή σας να αφαιρέσετε από το αρχικό σχέδιο νόμου το άρθρο που αναφερόταν στη λειτουργία κατασκηνώσεων από τις Περιφέρειες για τους εργαζόμενους τους.
Φαίνεται πως σας είναι αδιάφορο, εάν οι εργαζόμενοι στους ΟΤΑ β΄ βαθμού είναι οι μόνοι υπάλληλοι, που δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε κατασκήνωση, την ίδια ώρα, που όλα τα υπουργεία και οι ΟΤΑ α΄βαθμού εξασφαλίζουν κατασκηνώσεις για τα παιδιά των υπαλλήλων τους.
Ζητάμε να συμπεριλάβετε την ρύθμιση, που σας έχουμε καταθέσει για τις κατασκηνώσεις καθώς και να την διευρύνετε με την δυνατότητα χρηματοδότησης από τις Περιφέρειες των εξόδων συμμετοχής των παιδιών των εργαζομένων στις Περιφέρειες στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης.
Η ρύθμιση η οποία από όσο γνωρίζουμε έχει την σύμφωνη γνώμη και των Περιφερειακών Αρχών Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας είναι η εξής:
Στο άρθρο 186 ΙΙ του τομέα αρμοδιοτήτων Η΄ «Παιδείας – Πολιτισμού – Αθλητισμού» του ν. 3852/2010, προστίθεται περίπτωση 23, ως εξής:
«23. Οι Περιφέρειες δύνανται να καλύπτουν από ιδίους πόρους, τις δαπάνες συμμετοχής των τέκνων του προσωπικού τους, ηλικίας 4 έως 16 ετών, σε παιδικές κατασκηνώσεις, κατά τη θερινή περίοδο εκάστου έτους, και για χρονικό διάστημα έως δύο εβδομάδες. Το ημερήσιο τροφείο που θα καλύπτουν οι Περιφέρειες αντιστοιχεί σε αυτό που καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 4 της 6199/267/27-3-2017 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄1030), και όπως κάθε φορά ισχύει, αναλογικώς εφαρμοζόμενης. Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου καθορίζονται τυχόν άλλες λεπτομέρειες της διαδικασίας αυτής».
-Να συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία να καθορίζεται ότι ο Τεχνικός Έλεγχος των οχημάτων των Ο.Τ.Α. α΄και β΄ βαθμού υποχρεωτικά θα διενεργείται σε δημόσιο ΚΤΕΟ, εφόσον λειτουργεί στα όρια της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.
-Να συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία να τροποποιείται η παρ. 3.αα του άρθρου 30 του Ν. 4369/2016, και να απαλειφτεί ο περιορισμός που τίθεται για τα μη αιρετά μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου που προβλέπει ότι πρέπει να υπηρετούν στην έδρα της Περιφέρειας.
Σας καταθέτουμε το υπόμνημα της Ομοσπονδίας μας για τα άρθρα που μας αφορούν άμεσα, καθώς και για αυτά που θα έπρεπε να μας έχετε συμπεριλάβει.
Θεωρούμε ότι είναι ανάγκη να ρυθμιστούν θετικά όλα τα παραπάνω ζητήματα καθώς και αυτά που αφορούν τις εργασιακές μας σχέσεις, τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, τις αμοιβές κλπ, τα οποία τα έχουμε διατυπώσει με μια σειρά έγγραφά μας και τα οποία αποτελούν πρωταρχικά μας αιτήματα.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ |
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ |