- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ(1911)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ(34)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ(66)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΘΗΝΑΣ(8)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(7)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(11)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΝΗΣΩΝ(20)
- ΠΟΛΙΣΤΙΚΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ(10)
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ-ΚΑΡΤΕΣ ΟΑΣΑ(9)
- ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ(130)
- ΟΣΥΑΠΕ(371)
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ(25)
- ΝΕΑ(96)
- ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ(0)
- ΕΥΧΕΣ ΣΥΠΑ 2025
- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ 2024-2025
- Πρόκληση οι τεράστιες δαπάνες για τα διάφορα σόου
- Συγκρότηση & Εκλογή Προεδρείου Τοπικής Διοικούσας Αθήνας 2024
- Συγκρότηση & Εκλογή Προεδρείου Τοπικής Διοικούσας Ανατολικής Αττικής 2024
- ΜΑΖΙΚΕΣ ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΤΟ ROTATION- ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
- Καταγγέλλουμε την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης
- ΟΧΙ στον αντιλαϊκό Κρατικό Προϋπολογισμό της φοροληστείας και των πολεμικών δαπανών
- ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΝΗΣΩΝ
- Συγκρότηση Τοπικής Διοικούσας ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2024
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Αύγουστος 2024
- Ιούλιος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Αύγουστος 2023
- Ιούλιος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Αύγουστος 2022
- Ιούλιος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Αύγουστος 2021
- Ιούλιος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Ιούλιος 2020
- Ιούνιος 2020
- Μάιος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιούλιος 2019
- Ιούνιος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιούλιος 2018
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιούλιος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιούλιος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιούλιος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιούλιος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Ιούλιος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Ιανουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
Αθήνα 7 /3/2021
Αριθμ. Πρωτ.: 73
Για την προσπάθεια επιβολής ηλεκτρονικής ψηφοφορίας σε εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια
To Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΣΥΑΠΕ στην συνεδρίασή του στις 22-2-2021 αποφάσισε να καταγγείλει κάθε προσπάθεια επιβολής της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για την εκλογή των αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια από κυβέρνηση και Περιφερειακές Αρχές καθώς και από συγκεκριμένα ψηφοδέλτια του εργοδοτικού-κυβερνητικού συνδικαλιστικού μλποκ που παίζουν το ρόλο του «λαγού» για την προώθηση των μεθοδεύσεων αυτών.
Η απόφαση αυτή έρχεται σε συνέχεια της απόφασης του Γενικού Συμβουλίου 5-1-2021 και διατυπώνεται και πάλι με αφορμή αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου εμφανίστηκαν υποψήφιοι στην Περιφέρεια Αττικής, που μετέχουν σε δήθεν «ανεξάρτητο» ψηφοδέλτιο και λειτουργούν ως Γραφείο Τύπου κυβέρνησης & Περιφερειακής Αρχής.
Φαίνεται πως κάποιοι παρά την παράταση της θητείας των αιρετών στα Υ.Σ. έως τις 30/6/2021, που δόθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών, ως «βασιλικότεροι του βασιλέως» και φοβούμενοι την ζωντανή συζήτηση και επαφή μεταξύ των εργαζομένων, την αντιπαράθεση και την κριτική προσπαθούν να αξιοποιήσουν την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα.
• Δεν δεχόμαστε να γίνουν εκλογικές διαδικασίες όσο υπάρχουν περιοριστικά μέτρα, που παρεμποδίζουν την ζωντανή επαφή και επικοινωνία των εργαζομένων, όσο απουσιάζουν εργαζόμενοι από τους χώρους δουλειάς (είτε με τηλεργασία, είτε με καραντίνα κλπ).
• Να παραταθεί η θητεία των ΥΣ όσο χρειάζεται, μέχρις ότου είναι εφικτή η διενέργεια ζωντανών εκλογικών διαδικασιών.
Τα παραπάνω αποτελούν Απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΟΣΥΑΠΕ (συνημμένη), του Δ.Σ. του ΣΥΠΑ και της ΑΔΕΔΥ και συνοδεύονται ταυτόχρονα από απόφαση απόσυρσης όλων των συνδυασμών και όλων των υποψηφιοτήτων από τυχόν ηλεκτρονική εκλογική διαδικασία – εκλογών παρωδία και από μαζική αποχή των εργαζομένων, όπως έκαναν και οι εκπαιδευτικοί, με την συντριπτική μαζική αποχή τους (ποσοστά αποχής 95%).
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ |
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΖΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ |
Απόφαση Γ.Σ. 5-1-2021 για την «Διεξαγωγή εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια & την προσπάθεια επιβολής ηλεκτρονικής ψηφοφορίας»
Στη απόφαση του Γ.Σ. σημειώναμε μεταξύ άλλων τα εξής:
Με μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων και διατάξεων, η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει εμπόδια στη ζωή, τη λειτουργία και τη δράση των συνδικάτων. Μια από αυτές είναι και η λεγόμενη ηλεκτρονική ψηφοφορία. Με ένα πρωτοφανή αυταρχισμό και παρά το γεγονός ότι στους εκπαιδευτικούς έφαγε τα μούτρα της (ποσοστά αποχής 95%) προσπαθεί να επιβάλλει με την διεξαγωγή των ηλεκτρονικών εκλογών, να επιβάλλει μια γενικευμένη αντιδραστική παρέμβαση στη δομή, τη λειτουργία και τη φυσιογνωμία συνολικά του συνδικαλιστικού κινήματος. Νομίζουν ότι, βρήκαν ευκαιρία για να «δοκιμάσουν» το θεσμό των ηλεκτρονικών ψηφοφοριών και από την «επιτυχία» του να τον καθιερώσουν έπειτα σε όλες τις διαδικασίες των Σωματείων (εκλογή Διοικητικών Συμβουλίων, αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, κήρυξη απεργιών κλπ). Κάνουν πρόβα του αντισυνδικαλιστικού νόμου που έχουν στα σκαριά.
Η κυβέρνηση επιχειρηματολογεί για την «ηλεκτρονική ψηφοφορία»:
Το πρώτο επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι με αυτόν τον τρόπο θα αυξηθεί η συμμετοχή. Σκόπιμα, όμως, αποκρύπτει ότι στις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, όλα τα προηγούμενα χρόνια, συμμετέχει η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων και όπως όλοι ξέρουμε η δια ζώσης ψηφοφορία δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα.
Το δεύτερο επιχείρημα που προβάλλει, είναι ότι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες έχουν εφαρμοστεί χωρίς προβλήματα στις πρυτανικές εκλογές σε 6 Πανεπιστήμια. Καταρχάς, πρέπει να αναφέρουμε ότι η Πανεπιστημιακή κοινότητα έχει εκφράσει ενστάσεις και προβληματισμούς γι’ αυτή τη διαδικασία. Αλλά ανεξάρτητα από αυτό, είναι πέρα για πέρα άστοχο να συνδέονται δύο διαφορετικές εκλογικές διαδικασίες. Στην περίπτωση των πρυτανικών εκλογών, πρόκειται για μία διαδικασία επιλογής της διοίκησης των πανεπιστημίων, στην οποία συμμετέχουν μερικοί, ενώ στην περίπτωση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων οι εργαζόμενοι εκλέγουμε τους δικούς μας εκπροσώπους. Είναι συνδικαλιστικές εκλογές, στις οποίες συμμετέχουν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, διεξάγεται ζωντανή συζήτηση και επαφή μεταξύ των εργαζομένων, υπάρχει αντιπαράθεση, κριτική και έλεγχος των αιρετών. Εξάλλου οι αιρετοί οφείλουν να δεσμεύονται από τις συλλογικές αποφάσεις και να απολογούνται στους εργαζόμενους.
Σε τελική ανάλυση, είναι δικές μας εκλογές, για τους εκπροσώπους μας και τον πρώτο λόγο για τη διαδικασία πρέπει να τον έχουμε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
Ούτε φυσικά μπορεί να σταθεί το επιχείρημα ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία προκρίνεται ως η πιο δημοκρατική λύση, λόγω της πανδημίας. Οι εκλογές είναι η κατάληξη μίας διαδικασίας, που διεξάγεται με διάρκεια, ζωντανή επαφή και συζήτηση, ενεργή και δυναμική παρουσία και συμμετοχή. Οι ειδικές συνθήκες της πανδημίας, αντικειμενικά, έχουν δυσχεράνει όλα αυτά. Η ηλεκτρονική ψηφοφορία δε διασφαλίζει τις δημοκρατικές διαδικασίες. Άλλες στοχεύσεις έχει η κυβέρνηση…
Εξάλλου αναγνωρίζοντας αυτές τις δυσκολίες αλλά και την ανάγκη να πραγματοποιηθούν οι εκλογές με ασφάλεια για όλους τους συμμετέχοντες προτάθηκε και η παράταση της θητείας των αιρετών.
Είναι επικίνδυνη στρέβλωση να θεωρείται δημοκρατική διαδικασία η διεξαγωγή εκλογών, χωρίς ενημέρωση, χωρίς ζωντανή συζήτηση, χωρίς αντιπαράθεση, χωρίς ανταλλαγή απόψεων. Καμία δημοκρατική διαδικασία δε διασφαλίζεται από τον καθένα ξεχωριστά, με το πάτημα ενός κουμπιού (like/dislike), μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή ή από τον καναπέ του σπιτιού του.
Μόνο εκ του πονηρού και με σκοπό την αποδυνάμωση της ενεργής και αποτελεσματικής συλλογικής δράσης, μπορεί να εξηγηθεί αυτή η αντιδραστική απόφαση της κυβέρνησης.
Είναι ασφαλείς και αδιάβλητες οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες;
Τόσο στη χώρα μας, όσο και σε άλλες χώρες του εξωτερικού υπάρχει σοβαρή αντιπαράθεση για την αξιοπιστία τέτοιων συστημάτων και μάλιστα από διάφορες πολιτικές πλευρές. Η διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και του απόρρητου των ψηφοδελτίων, δεν είναι δεδομένα.
Μάλιστα, δημοσιευμένες μελέτες από επιστήμονες, πανεπιστήμια και φορείς διαπιστώνουν ότι τα συστήματα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας παρουσιάζουν προβλήματα τόσο σε τεχνικά θέματα, όσο και από την πλευρά της διαφάνειας, της μυστικότητας και της προστασίας της ανωνυμίας των ψηφοφόρων και της ψήφου τους.
Κάνεις δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι τα συστήματα αυτά είναι ακριβή, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο της νοθείας και της παραποίησης των εκλογικών αποτελεσμάτων της «ηλεκτρονικής κάλπης». Ούτε φυσικά είναι διασφαλισμένη η ταυτοποίηση των ψηφοφόρων και η εξασφάλιση της μοναδικότητας της ψήφου.
Πιο συγκεκριμένα οι κίνδυνοι από την εφαρμογή των ηλεκτρονικών ψηφοφοριών είναι:
– Η μυστικότητα της ψήφου δεν είναι εγγυημένη
Στις δια ζώσης εκλογές, η μυστικότητα είναι εξασφαλισμένη και αδιαμφισβήτητη (ελέγχεται από την εφορευτική επιτροπή, τους εκπροσώπους των συνδυασμών, τα παραβάν κλπ.). Στην ηλεκτρονική ψηφοφορία υπάρχουν 2 σοβαρά ζητήματα που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Καταρχάς, από τεχνολογική σκοπιά, τα διαθέσιμα συστήματα δεν μπορούν να προστατεύσουν το απόρρητο των επικοινωνιών. Ο οποιοσδήποτε υπολογιστής (του χρήστη ή και ενδιάμεσος) μπορεί να μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό και ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει ένας τρίτος ακόμα και τι πληκτρολογεί ένας χρήστης.
Επίσης, δε διασφαλίζεται αν αυτός που ψηφίζει πίσω από έναν υπολογιστή ενεργεί αυτοβούλως, αυτοπροσώπως, χωρίς πιέσεις και άλλες παρεμβάσεις. Δηλαδή ότι, κατά την διάρκεια της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, ο ψηφοφόρος είναι μόνος του και δε δέχεται πιέσεις από κανέναν εξωτερικό παράγοντα (σαν να μπαίνεις στο παραβάν για να ψηφίσεις και να έχεις μαζί για παρέα τον διευθυντή, τον προϊστάμενο, τον εργοδότη κ.λ.π.).
– Τα εκλογικά αποτελέσματα μπορούν να παραποιηθούν
Καμία εγγύηση δεν μπορεί να δοθεί για την αποφυγή της αλλοίωσης των εκλογικών αποτελεσμάτων, για το ότι οι ψήφοι των εργαζομένων δεν έχουν παραποιηθεί και μάλιστα μαζικά.
Είναι γνωστό ότι υπάρχουν κακόβουλα προγράμματα ή ιοί που μπορούν όχι μόνο να παρακολουθούν αλλά και να παραποιούν τις επιλογές των χρηστών κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας και μάλιστα σε μαζική κλίμακα.
– Οι εφορευτικές επιτροπές είναι απλά διακοσμητικές
Οι εφορευτικές επιτροπές έχουν απλά διακοσμητικό ρόλο. Δεν μπορούν ούτε να ελέγξουν τη διαδικασία ούτε να παρέμβουν ουσιαστικά σε αυτήν. Δε γνωρίζουν τις πληροφορίες που διακινούνται ή τις πιθανές παρεμβάσεις που μπορεί να έχουν γίνει κατά την εκλογική διαδικασία.
Δεν μπορεί να γίνει καμία εκ των υστέρων νομική παρέμβαση (ένσταση) για τη διαδικασία για τυχόν παρατυπίες, καθώς δεν μπορεί να ελεγχθεί η ηλεκτρονική ψηφοφορία παρά μόνο από τους τεχνικούς διαχειριστές που θα έχει ορίσει ο κάθε φορέας-εργοδότης.
Δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία επανακαταμέτρηση, μιας και δεν υπάρχουν ψηφοδέλτια. Όλη η διαδικασία είναι αυτόματη και βασίζεται στην «τυφλή εμπιστοσύνη» στο σύστημα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.
– Δίνεται μεγαλύτερη δυνατότητα εξαναγκασμού και εξαγοράς ψήφων
Οι ψηφοφόροι είναι πιο ευάλωτοι στον εξαναγκασμό ή ακόμα και στην εξαγορά της ψήφου τους, αφού δεν υπάρχει κανένας έλεγχος της κατάστασης που βρίσκεται ο ψηφοφόρος την ώρα που ψηφίζει μπροστά από τον υπολογιστή του. Επίσης, δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο να ψηφίσει κάποιος για λογαριασμό άλλου ή να δοθεί ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος ψηφοφορίας από κάποιον ψηφοφόρο σε κάποιον άλλον… Είναι σα να δίνεις ή να σου παίρνουν την ταυτότητά σου στις βουλευτικές και να ψηφίζουν αντί για σένα.
Σε ποιες χώρες εφαρμόζεται ηλεκτρονικές ψηφοφορίες.
Είναι ενδεικτικό ότι χώρες πολύ πιο εξελιγμένες τεχνολογικά από τη δική μας δεν έχουν εφαρμόσει την ηλεκτρονική ψηφοφορία, γιατί, πάρα τις πολυετείς έρευνες, δεν έχουν ξεπεραστεί τα παραπάνω προβλήματα. Χώρες που σήμερα χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές ψηφοφορίες είναι η Βραζιλία, η Ινδία, η Βενεζουέλα, η Ναμίμπια και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Στην Ευρώπη η μοναδική χώρα που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές ψηφοφορίες είναι η Εσθονία και μάλιστα μόλις το 30% του συνολικού πληθυσμού της.
Ακόμα και η Γαλλία που αρχικά χρησιμοποίησε την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τους Γάλλους απόδημους άλλαξε γνώμη και την κατήργησε μετά τις προεδρικές εκλογές της Αμερικής το 2016 όταν προέκυψαν στοιχεία ότι η Ρωσία είχε «χακάρει» την προεκλογική εκστρατεία των Δημοκρατικών. Αντίστοιχα αρκετές χώρες, όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ιαπωνία έχουν διακόψει εκλογικές διαδικασίες με ηλεκτρονικό τρόπο.
Η συζήτηση για τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες δεν είναι καινούργια, είναι παλιά και έχει πάντα τον ίδιο στόχο.
Η συζήτηση για την εφαρμογή ηλεκτρονικών ψηφοφοριών δεν είναι ούτε καινούργια ούτε γίνεται μόνο στην Ελλάδα. Έχοντας για περιτύλιγμα την «περισσότερη δημοκρατία» και τη χρήση των νέων τεχνολογιών, η αστική τάξη θέλει να βρει νέες μορφές χειραγώγησης των εργαζομένων.
Στην πραγματικότητα φοβούνται την οργανωμένη δράση και την πάλη των εργαζομένων και θέλουν Σωματεία και Ομοσπονδίες σφραγίδες, αφυδατωμένες από τις μαζικές διαδικασίες και τη ζωντανή συζήτηση και διαπάλη.
Θέλουν τους εργαζόμενους απομονωμένους, κλεισμένους στο καβούκι τους, μακριά από τη ενεργή δράση του Σωματείου. Στήνουν έναν τεράστιο μηχανισμό ελέγχου των εργαζομένων, παρακολούθησης ακόμα και της ψήφου του, μέσα από την κατάργηση της μυστικότητας και της ιδιωτικότητας της εκλογικής διαδικασίας. Κάποτε, έλεγαν ότι «ψηφίζουν και τα δέντρα», τώρα θα λένε ότι «ψηφίζουν και τα πληκτρολόγια».
Σε συνθήκες κρίσης, οραματίζονται ανενεργούς και αδρανείς εργαζόμενους, ώστε χωρίς εμπόδια και αντιστάσεις να εφαρμόζουν την αντιλαϊκή πολιτική τους. Σε αυτή την κατεύθυνση παίρνουν μέτρα, «αποφασίζουν και διατάσσουν».
Πρέπει να τους χαλάσουμε τα σχέδια, με όπλο μας τη συλλογικότητα να οργανώνουμε τη δράση μας, ενάντια στα σχέδια τους.
Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση της ΝΔ και παίρνουμε μέτρα για να ακυρωθούν οι εκλογές παρωδία στην πράξη.
Δεδομένου ότι παράταση της θητείας των ΥΣ είναι έως 30/6 (με την νεότερη νομοθετική ρύθμιση) και τα περιοριστικά μέτρα μπορεί να συνεχιστούν, το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας αποφάσισε για:
• Απόσυρση όλων των συνδυασμών και όλων των υποψηφιοτήτων από τη διαδικασία των εκλογών – παρωδία.
• Μαζική αποχή των εργαζομένων και ακύρωση των εκλογών στην πράξη, απόφαση που στη συνέχεια πρέπει αντίστοιχα να λάβουν και να στηρίξουν με όλους τους τρόπους τα πρωτοβάθμια Σωματεία.
• Δεν δεχόμαστε να γίνουν εκλογικές διαδικασίες όσο υπάρχουν περιοριστικά μέτρα, που παρεμποδίζουν την ζωντανή επαφή και επικοινωνία των εργαζομένων, όσο απουσιάζουν εργαζόμενοι από τους χώρους δουλειάς (είτε με τηλεργασία, είτε με καραντίνα κλπ).
• Να παραταθεί η θητεία των ΥΣ όσο χρειάζεται, μέχρις ότου είναι εφικτή η διενέργεια ζωντανών εκλογικών διαδικασιών.
• Εάν παρόλα τα παραπάνω και σε όποια Περιφέρεια προκηρυχτούν εκλογές (είτε στο σύνολό τους, είτε για να ολοκληρωθούν), βγάζουμε ανακοινώσεις-καλέσματα αποχής των εργαζομένων από τις διαδικασίες και απόσυρσης των ψηφοδελτίων και όλων των υποψηφιοτήτων. Παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην εφαρμοστεί η ηλεκτρονική ψηφοφορία.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ |
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΖΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ |
ΟΣΥΑΠΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ