- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ(1913)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ(34)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ(66)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΘΗΝΑΣ(8)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(7)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(11)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΝΗΣΩΝ(20)
- ΠΟΛΙΣΤΙΚΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ(10)
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ-ΚΑΡΤΕΣ ΟΑΣΑ(9)
- ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ(130)
- ΟΣΥΑΠΕ(371)
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ(25)
- ΝΕΑ(96)
- ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ(0)
- Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ
- ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
- ΕΥΧΕΣ ΣΥΠΑ 2025
- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ 2024-2025
- Πρόκληση οι τεράστιες δαπάνες για τα διάφορα σόου
- Συγκρότηση & Εκλογή Προεδρείου Τοπικής Διοικούσας Αθήνας 2024
- Συγκρότηση & Εκλογή Προεδρείου Τοπικής Διοικούσας Ανατολικής Αττικής 2024
- ΜΑΖΙΚΕΣ ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΤΟ ROTATION- ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
- Καταγγέλλουμε την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης
- ΟΧΙ στον αντιλαϊκό Κρατικό Προϋπολογισμό της φοροληστείας και των πολεμικών δαπανών
- Ιανουάριος 2025
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Αύγουστος 2024
- Ιούλιος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Αύγουστος 2023
- Ιούλιος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Αύγουστος 2022
- Ιούλιος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Αύγουστος 2021
- Ιούλιος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Ιούλιος 2020
- Ιούνιος 2020
- Μάιος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιούλιος 2019
- Ιούνιος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιούλιος 2018
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιούλιος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιούλιος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιούλιος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιούλιος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Ιούλιος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Ιανουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
Αθήνα 13 /4/2020
Αριθμ. Πρωτ.:115
Προς
1.Υπουργείο Εσωτερικών
2.Υπουργείο Υγείας
3.Ε.ΟΔΥ.
4.Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας
ΠΑΝΔΗΜΙΑ COVID-19
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΣΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
Είναι γεγονός ότι στον αρχικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση της πανδημίας στη χώρα μας, όπως προβλεπόταν στο Κεφάλαιο 4 του ΕΟΔΥ «Σχέδιο Προετοιμασίας και Απόκρισης για Επιδημία από το Νέο Κορονοϊό SARS–Cov-2» (2/2020)», περιλαμβάνονταν και οι υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας των Περιφερειών, οι οποίες και θα πραγματοποιούσαν τη διερεύνηση των επαφών των δηλούμενων κρουσμάτων (ιχνηλάτηση) σε τοπικό επίπεδο και την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της διερεύνησης στον ΕΟΔΥ.
Αντί γι’ αυτό, διαπιστώσαμε ότι ο ρόλος των υπηρεσιών αυτών έχει περιοριστεί μόνο, στον υγειονομικό έλεγχο της εφαρμογής των μέτρων αντιμετώπισης της διασποράς του κορονοϊού, καθώς και στην «επιβολή προληπτικών ελέγχων υγειονομικής φύσεως», αφήνοντας σκόπιμα μάλιστα έξω από το πεδίο ελέγχου τους, τον έλεγχο για την τήρηση των μέτρων κατά της διασποράς του ιού στους εργασιακούς χώρους, αν και αποτελούν από τους σημαντικότερους παράγοντες πρόληψης.
Διαπιστώσαμε επίσης ότι η «καταγραφή της διασποράς των κρουσμάτων για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας» έχει ανατεθεί σε φορείς όπως η ΕΛΑΣ, η Πυροσβεστική, κλπ, των οποίων το προσωπικό δεν έχει εκπαιδευτεί και δεν διαθέτει επομένως τη σχετική επιστημονική ή επαγγελματική κατάρτιση για το ζήτημα αυτό.
Είναι κι αυτή μια επιλογή, που φέρνει στην επιφάνεια την υποστελέχωση και κατ’ επέκταση στην απαξίωση των υπηρεσιών των Περιφερειών, όπως συμβαίνει γενικότερα με όλους τους τομείς του δημοσίου, ενταγμένη κι’ αυτή στη λογική των «μπαλωμάτων» που κυριαρχεί στην αντιμετώπιση των τραγικών ελλείψεων στο δημόσιο υγειονομικό σύστημα εν μέσω πανδημίας.
Βέβαια σε τοπικό επίπεδο ζητήθηκε αρκετές φορές η συνδρομή των υπηρεσιών για τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Δημόσιας Υγείας & Πολιτικής προστασίας των Περιφερειών, στην υλοποίηση δράσεων που αφορούν στην αντιμετώπιση της διασποράς της πανδημίας στον πληθυσμό (όπως στην Ξάνθη, την Καστοριά, την Λάρισα, τους επαναπατρισθέντες έλληνες πολίτες κλπ) όμως χωρίς μέσα, εξοπλισμό και κυρίως χωρίς την ένταξή τους σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης.
ΖΗΤΑΜΕ:
-
Να αξιοποιηθούν ολοκληρωμένα και με κεντρικό σχεδιασμό οι Δ/νσεις Δημόσιας Υγείας των Περιφερειών – επιπλέον των Δ/νσεων/Τμημάτων Υγειονομικού Ελέγχου – στις οποίες να «αποδοθούν» με τις ρυθμίσεις των ΠΝΠ και οι έλεγχοι στους εργασιακούς χώρους.
-
Να ενταχθούν οι Δ/νσεις Δημόσιας Υγείας – επιπλέον των Δ/νσεων/Τμημάτων Υγειονομικού Ελέγχου, που έχουν ήδη ενταχθεί – στον κεντρικό σχεδιασμό αντιμετώπισης της πανδημίας, με αρμοδιότητες που αφορούν στην έγκαιρη ανίχνευση πιθανών κρουσμάτων, την ιχνηλάτηση επαφών, την παρακολούθηση των επιβαλλόμενων μέτρων διασποράς (καραντίνα), την επιδημιολογική επιτήρηση των περιστατικών COVID-19, ώστε να συλλεχτούν στοιχεία για την πραγματική επίπτωση, επιπολασμό και διασπορά της νόσου.
-
Να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις Περιφέρειες και εν προκειμένω στις Δ/νσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας γιατροί δημόσιας υγείας, Επισκέπτριες-ες Υγείας, Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κοινωνικοί Λειτουργοί κλπ.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ |
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΖΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ |
ΟΣΥΑΠΕ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ