- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ(1911)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ(34)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ(66)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΘΗΝΑΣ(8)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(7)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(11)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΝΗΣΩΝ(20)
- ΠΟΛΙΣΤΙΚΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ(10)
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ-ΚΑΡΤΕΣ ΟΑΣΑ(9)
- ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ(130)
- ΟΣΥΑΠΕ(371)
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ(25)
- ΝΕΑ(96)
- ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ(0)
- ΕΥΧΕΣ ΣΥΠΑ 2025
- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ 2024-2025
- Πρόκληση οι τεράστιες δαπάνες για τα διάφορα σόου
- Συγκρότηση & Εκλογή Προεδρείου Τοπικής Διοικούσας Αθήνας 2024
- Συγκρότηση & Εκλογή Προεδρείου Τοπικής Διοικούσας Ανατολικής Αττικής 2024
- ΜΑΖΙΚΕΣ ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΤΟ ROTATION- ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
- Καταγγέλλουμε την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης
- ΟΧΙ στον αντιλαϊκό Κρατικό Προϋπολογισμό της φοροληστείας και των πολεμικών δαπανών
- ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΝΗΣΩΝ
- Συγκρότηση Τοπικής Διοικούσας ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2024
- Δεκέμβριος 2024
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Αύγουστος 2024
- Ιούλιος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Αύγουστος 2023
- Ιούλιος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Αύγουστος 2022
- Ιούλιος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Αύγουστος 2021
- Ιούλιος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Ιούλιος 2020
- Ιούνιος 2020
- Μάιος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιούλιος 2019
- Ιούνιος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιούλιος 2018
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιούλιος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιούλιος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιούλιος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιούλιος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Ιούλιος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Ιανουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
Αθήνα 20 /10 /2019
Αριθμ. Πρωτ.:135
Προς
1.Περιφερειάρχες της χώρας
2.Υπουργό Εσωτερικών
κ. Παναγιώτη Θεοδωρικάκο
3.Υπουργό Οικονομικών
κ. Χρήστο Σταϊκούρα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Η ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ & Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΟΓΚΟΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Τραγική είναι η κατάσταση, που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι των οικονομικών υπηρεσιών των Περιφερειών.
Η μόνιμη υποστελέχωση σε συνδυασμό με τις διαχειριστικές ευθύνες που έχουν επωμιστεί οι οικονομικές υπηρεσίες, ο τεράστιος όγκος δουλειάς και η πίεση που υπάρχει για να διεκπεραιωθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται, προκαλούν τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των υπηρεσιών και στις συνθήκες εργασίας των συναδέλφων.
Δεν είναι τυχαίο ότι έχουμε συχνά περιστατικά κρίσης άγχους, λιποθυμικά επεισόδια κλπ, που φέρνουν με οξύ τρόπο την πίεση και την εντατικοποίηση που υφίστανται.
Η κατάσταση στα 3 περίπου χρόνια, που πέρασαν οι αρμοδιότητες των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στις Οικονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειών, παραβιάζοντας επί της ουσίας τη βασική ελεγκτική αρχή για τη μη σύμπτωση στο ίδιο πρόσωπο της ιδιότητας του ελέγχοντος και του ελεγχομένου, όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί, αλλά συνεχώς οξύνεται. Όπως είναι γνωστό η μεταφορά των αρμοδιοτήτων αυτών έγινε χωρίς την μεταβίβαση ανθρώπινου δυναμικού και γενικότερων πόρων, οι δε Περιφερειακές Αρχές κοιτάζοντας να «μπαλώσουν» καταστάσεις αγνόησαν επιδεικτικά τις υπουργικές εγκυκλίους για την στελέχωση των οικονομικών Δ/νσεων με εργαζόμενους τυπικών προσόντων και αριθμού ικανών για τη στελέχωση τους.
Συνάδελφοι χωρίς την απαιτούμενη εμπειρία σε οικονομικά αντικείμενα, χωρίς την προαπαιτούμενη εκπαίδευση από τις ΥΔΕ πριν την έναρξη λειτουργίας των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων, εργάζονται πλέον ως οικονομικοί ελεγκτές. Έχουν επιφορτιστεί με πρόσθετα προβλήματα και επιβαρύνσεις, που μεγεθύνονται με την κατάργηση του προληπτικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ υποβόσκει ο φόβος της πειθαρχικής τους δίωξης αν δεν καταφέρνουν να τηρούν τις ανέφικτες προθεσμίες του περιβόητου άρθρου 69ζ, που προστέθηκε πρόσφατα στο Δημόσιο Λογιστικό.
Αντιμετωπίζουν καθημερινά τ’ αποτελέσματα της υποστελέχωσης, των πιέσεων από αιρετούς για πληρωμή μη σύννομων δαπανών, ταυτόχρονα με την απειλή του κατασταλτικού ελέγχου να κραδαίνει την δαμόκλειο σπάθη του καταλογισμού.
Επαναφέρουμε βασικά αιτήματα για :
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ειδικοτήτων, που απαιτούνται στις Οικονομικές Υπηρεσίες
- Οργανωτική συγκρότηση, που μειώνει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και διευκολύνει την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων.
- Στελέχωση των συγκεκριμένων Τμημάτων & Δ/νσεων με εργαζόμενους που διαθέτουν τις απαιτούμενες ειδικότητες, σε εφαρμογή της υπ’ αρ. πρωτ. 2/51290/0026/2-6-2016 εγκυκλίου του Γ.Λ.Κ, με ταυτόχρονη καθιέρωση ελάχιστου αριθμού εργαζομένων σ’ αυτά.
- Απλοποίηση της σχετικής νομοθεσίας και των προβλεπόμενων διαδικασιών, σε όλα τα στάδια της οικονομικής διαχείρισης.
- Δημιουργία επίσημου Οδηγού Εκκαθάρισης Δημοσίων Δαπανών προσβάσιμου σε όλους, στον οποίο θ’ απαριθμούνται τα απαιτούμενα συνημμένα δικαιολογητικά εκκαθάρισης κάθε δαπάνης και θα δίδονται συγκεκριμένες οδηγίες για τον έλεγχό της, προσαρμοσμένου στις ανάγκες των Περιφερειών, βασισμένου σε κωδικοποιημένη νομοθεσία και με υποχρέωση συνεχούς συμπλήρωσης και επικαιροποίησης.
- Χρήση τεχνολογικών εργαλείων (κατάλληλη ηλεκτρονική πλατφόρμα, ψηφιοποίηση κλπ) και μέσων που μειώνουν την γραφειοκρατία και την σπατάλη ανθρώπινων πόρων.
- Ύπαρξη προληπτικού – προσυμβατικού ελέγχου, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ελέγχου των δαπανών. Επαναφορά του προληπτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε ορισμένες κατηγορίες δαπανών των ΟΤΑ ιδιαίτερης βαρύτητας και δυνατότητα στους υπαλλήλους των οικονομικών υπηρεσιών να αποστέλλουν για προληπτικό έλεγχο στην Υπηρεσία του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου οποιασδήποτε δαπάνη σε περίπτωση διαφωνίας ανάμεσα στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες ή αμφισβητήσεων ως προς την νομιμότητα ή την κανονικότητά της.
Κοιν/ση
- ΕΝΠΕ
- Περιφερειάρχες
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ |
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΖΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ |