Άρθρα & Κατηγορίες
Εγγραφή στον σύλλογο
ΑΦΙΣΕΣ
VIDEO
Ακολουθήστε τον Σύλλογο
/
/
/
/
Γνώμη του ΣΥΠΑ για το Σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού
Untitled
Γνώμη του ΣΥΠΑ για το Σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού

Αθήνα  26-3-2018

Αρ. Πρωτ.: 90

Προς

                                     Περιφερειάρχη Αττικής

                     κα Ρένα Δούρου

Θέμα: Γνώμη του ΣΥΠΑ για το Σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 241 του ν. 3852/2010 (Α’87)

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας, μετά από συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στη συνεδρίαση του στις 21-3-2018 για το Σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας που μας αποστείλατε ηλεκτρονικά με το υπ’ αριθμ. πρωτ. οικ.55744/16-3-18 διαβιβαστικό σας, κατέληξε στα παρακάτω συμπεράσματα :

  1. Πρώτα απ’ όλα επισημαίνουμε το γεγονός ότι κάθε λίγους μήνες τροποποιείτε τον Οργανισμό (3η τροποποίηση επί της θητείας σας), που αποδεικνύει από μόνο του τα αδιέξοδα και τις στρεβλώσεις που υπάρχουν. Αποδεικνύει πόσο σαθρή είναι η «βάση» πάνω στην οποία «χτίζετε» τις υπηρεσίες της Περιφέρειας.
  1. Και αυτή η τροποποίηση, 5η από την σύσταση της Περιφέρειας δεν αλλάζει στην ουσία τις στρατηγικές κατευθύνσεις και τους στόχους του Οργανισμού που είναι σε ισχύ. Ο Οργανισμός ως εργαλείο άσκησης της πολιτικής, μεταφοράς και εξειδίκευσης από το αστικό κράτος επιλογών, κατευθύνσεων και ρυθμίσεων στην Περιφέρεια, κινείται στις ράγες του συγκεκριμένου περιεχομένου, που αποτυπώνεται και στη σχετική Μελέτη, «βελτίωσης της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας» της εξυπηρέτησης των επιχειρηματικών συμφερόντων.

Αν μπορούσαμε να βάλουμε τίτλο σε αυτήν την τροποποίηση θα λέγαμε ότι γίνεται προσπάθεια να προωθηθούν με μεγαλύτερη ταχύτητα τα επενδυτικά σχέδια, να δοθούν κίνητρα, να στηριχτεί η καπιταλιστική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

  1. Οι ρυθμίσεις και οι διακηρύξεις των αρμοδίων υπουργείων (Εσωτερικών-Διοικητικής Ανασυγκρότησης), που βασίζονται στις κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, της Παγκόσμιας Τράπεζας και των άλλων Τεχνικών Κλιμακίων των Γάλλων κλπ, που διαπερνούν και τον «νέο» Οργανισμό, αλλά και τις παράλληλες διαδικασίες όπως τα «ψηφιακά οργανογράμματα», τα «Περιγράμματα θέσεων» κλπ, συντείνουν μέσα από την «Εθνική Στρατηγική για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση 2017-2019», που εξαγγέλθηκε πέρυσι και αποτελεί συνέχεια της στρατηγικής των προηγούμενων κυβερνήσεων σε ένα κράτος, που απ’ τη μια είναι εχθρικό, αντιδραστικό, φορομπηχτικό προς το λαό και τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και απ’ την άλλη φιλικό προς το κεφάλαιο και τους παρατρεχάμενούς του.
  1. Εξακολουθούν να ισχύουν οι βασικές επισημάνσεις και παρατηρήσεις που σας είχαμε καταθέσει για όλα τα ζητήματα με τα προηγούμενα υπομνήματά μας (107/19-12-2016 και 157/20-7-2017).
  1. Συνεχίζετε να προσαρμόζετε αδιαμαρτύρητα τις δομές και τον Οργανισμό της Περιφέρειας μετά από κάθε νομοθετική ρύθμιση μεταβίβασης ή αφαίρεσης αρμοδιοτήτων. Δημιουργείτε πχ το Τμήμα Αδειοδότησης Αθλητικών Εγκαταστάσεων και Αγώνων, που ασκεί όλες τις αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν με τον νόμο 4479/2017 (αδειοδότηση και λειτουργία αθλητικών εγκαταστάσεων κλπ), σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, χωρίς νέο προσωπικό, με άλυτα τα ζητήματα των αποζημιώσεων, μετακινήσεων κλπ.
  1. Η αποδοχή της συνέχισης της ουσιαστικής απαγόρευσης των προσλήψεων καθώς και της μεταβίβασης αρμοδιοτήτων χωρίς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό αποτυπώνεται και σε αυτήν την τροποποίηση, αφού εκτός των άλλων:
  • συνεχίζεται η προσπάθεια υλοποίησης των αρμοδιοτήτων από το 55% περίπου των υπαλλήλων, που απαιτούνται (αφαιρούμενων των αποσπασμένων υπαλλήλων, όσων βρίσκονται σε μεταπτυχιακή κλπ εκπαίδευση, άδειες άνευ αποδοχών, άδειες λοχείας κλπ), αφού παραμένει καλυμμένο το 63% περίπου των προβλεπόμενων οργανικών θέσεων
  • προκειμένου να καλυφθούν υπαρκτές ανάγκες στελέχωσης κάποιων υπηρεσιών πχ Οικονομικών, μετά την μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των ΥΔΕ στους φορείς της Γενικής κυβέρνησης και στις Περιφέρειες εν προκειμένω, και επομένως να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις κάποιων κλάδων, επιλέξατε την προσαρμογή στις κυβερνητικές απαγορεύσεις των προσλήψεων και κάνετε ανακατανομή των οργανικών θέσεων μειώνοντας μάλιστα τις θέσεις των Γεωτεχνικών, την ίδια ώρα που εκτός των άλλων μεταβιβάστηκαν στις Περιφέρειες αρμοδιότητες που ασκούνται και από Γεωτεχνικούς, πχ αυτές που αφορούν τα θέματα των Εγγειοβελτιωτικών έργων και Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων. Ταυτόχρονα το γεγονός αυτό δείχνει και την ακολουθούμενη πολιτική, σε σχέση με τον πρωτογενή τομέα και την φτωχή αγροτιά. Είναι προκλητική η αναφορά στη «μελέτη» ότι «αφαιρούνται είκοσι μία (21) θέσεις στον κλάδο ΠΕ Γεωτεχνικών, λόγω ύπαρξης πλεονάσματος κενών οργανικών θέσεων…». Πως μπορεί να υπάρχει αναφορά σε «πλεόνασμα», όταν οι γεωτεχνικές υπηρεσίες είναι τραγικά υποστελεχωμένες και τα 30 από τα 51 Τμήματα της Γεν. Δ/νσης (το 59%) στελεχώνονται από έναν ή δύο ή και κανέναν υπάλληλο (μαζί με τον προϊστάμενο)
  • και βέβαια δεν μπορούν να «μπαλωθούν» τα τεράστια κενά σε προσωπικό με όσες ηλεκτρονικές πλατφόρμες κι αν φτιάξετε, οι οποίες για να «κινηθούν», πάλι το χέρι και το μυαλό των εργαζομένων χρειάζονται.
  1. Τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην λειτουργία τους αρκετές υπηρεσίες εξαιτίας κυρίως της υποστελέχωσης δεν λύνονται με την ανακατανομή της, ούτε με την εντατικοποίηση της εργασίας, όπως επιχειρείται με την προσθήκη της αρμοδιότητας «του ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας δαπανών της Π.Ε., εκκαθάρισης αυτών και έκδοσης εντολών πληρωμής τους» στα «Τμήματα Παρακολούθησης Πιστώσεων, Δαπανών και Εσόδων» των Διευθύνσεων Οικονομικών όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων.

Όσο και να μοιράσεις τη «φτώχεια», παραμένει φτώχεια».

Η όποια επίσης θεωρητικά καλλίτερη οργανωτική δομή επιχειρείται, όπως αυτή με την «Αυτοτελή Διεύθυνση Διαδικτυακής Ενημέρωσης και Ψηφιακής Εξυπηρέτησης» θα σκοντάψει στην υπάρχουσα υποστελέχωση των υπηρεσιών. Ανάλογο είναι το πρόβλημα και στα νέα Τμήματά της (Τμήμα Πολυκαναλικής Εξυπηρέτησης και Αναδιοργάνωσης Ψηφιακών Υπηρεσιών και Γραφεία Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Ατόμων με Αναπηρία των Περιφερειακών Ενοτήτων).

Ταυτόχρονα απορίας άξια είναι η επιλογή της δημιουργίας, ως ξεχωριστού Τμήματος στην Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών, Τμήματος Εξυπηρέτησης Ψηφιακών Αιτημάτων και Αιτημάτων που υποβάλλονται μέσω ΚΕΠ για θέματα Μεταφορών & Επικοινωνιών, της προσθήκης δηλαδή ενός ακόμα κρίκου στην πορεία απάντησης-διεκπεραίωσης των αιτημάτων, που καταθέτουν οι πολίτες στα ΚΕΠ των διαφόρων Δήμων, κρίκος που θα προσθέτει και επιπλέον χρόνο στην εξυπηρέτηση των πολιτών. 

  1. Η αποτύπωση αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών της Περιφέρειας όσο και πλήρης και σωστή να είναι, που δεν είναι, αφού αποτυπώνονται καταργημένες αρμοδιότητες (πχ στις Δ/νσεις Ανάπτυξης, τις οποίες μάλιστα σας τις είχαμε υποδείξει και κατά την προηγούμενη τροποποίηση) δεν επαρκεί αφού η αποτύπωση αφορά το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, και δεν συνοδεύεται με την αναγκαία στελέχωση, τα μέσα και την χρηματοδότηση. Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα μπορούμε να αναφέρουμε την ∆ιεύθυνση Έργων Αντιπληµµυρικής Προστασίας, που οι τεράστιες προσπάθειες των συναδέλφων προσκρούουν στο γενικότερο πλαίσιο και δεν μπορούν να αποτρέψουν καταστροφικά φαινόμενα, σαν αυτά στη Δυτική Αττική, καθώς και την Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας, όπου εκτός των άλλων το Τμήμα Τεχνολογικών Καταστροφών έχει την αρμοδιότητα σύνταξης, μέριμνας εφαρμογής κλπ εξειδικευμένων, πολύπλοκων και μεγάλων σε έκταση ειδικών ΣΑΤΑΜΕ (Σχεδίων Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης)!!!
  1. Συνεχίζονται τα εξής:
  • Η διατήρηση υπηρεσιών «ψυγείων» στις Δ/νσεις Τεχνικών Έργων Περιφερειακών Ενοτήτων ΝΤ, ΒΤ και ΔΤ.
  • Ταυτόχρονα δεν λέτε κουβέντα, τι θα κάνετε με τα υπόλοιπα ΚΤΕΟ που δεν λειτουργούν. Φαίνεται πως ο κυβερνητικός σχεδιασμός για εκχώρηση – ιδιωτικοποίηση των ΚΤΕΟ, μέσα από το άρθρο 53 του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου με τίτλο «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ», όπου τα δημόσια ΚΤΕΟ θα μετατρέπονται σε ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, που θα λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις της εμπορικής και φορολογικής νομοθεσίας, όχι μόνο σας εκφράζει, αλλά σας εξυπηρετεί κιόλας. Χαρακτηριστικές είναι οι εξελίξεις με το ΚΤΕΟ Μάνδρας.
  • Για άλλη μια φορά ακολουθώντας τον ίδιο αντεργατικό δρόμο με την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή ο Οργανισμός δεν έχει διάρθρωση με ειδικότητες και αριθμό υπαλλήλων ανά Τμήμα και Δ/νση. Συνεχίζετε αυτή την επιλογή, γιατί θέλετε να έχετε «λυμένα τα χέρια σας» και να «βαφτίζετε» κάθε «μετακίνηση» υπαλλήλου ως κάλυψη υπηρεσιακής ανάγκης, να κατανέμεται κατά το δοκούν κάθε φορά με απόφαση Περιφερειάρχη το προσωπικό.
  • Παραμένει η μη αναγραφή της ειδικότητας, στο σύνολο των υπαλλήλων, ζήτημα που αλλάξατε μόνο στους ηλεκτρολόγους και τους εργοδηγούς, που εδώ και χρόνια το ζητάμε, προκειμένου να μην δημιουργούνται προβλήματα με την χορήγηση του ανθυγιεινού επιδόματος, των Μέσων Ατομικής Προστασίας και των Μέτρων Προληπτικής Ιατρικής, που ακόμα καρκινοβατούν.
  • Δεν αναφέρονται στο οργανόγραμμα οι 3 εργαζόμενες στην καθαριότητα, με μερική απασχόληση, για τις οποίες έπρεπε ήδη να έχουν κινηθεί οι διαδικασίες μετατροπής των συμβάσεών τους σε πλήρη απασχόληση.
  • Παραμένουν «κενό γράμμα» τα Αυτοτελή Γραφεία Γιατρού Εργασίας και Τεχνικού Ασφαλείας, αφού όχι μόνο δεν έχετε προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις και τήρηση των στοιχειωδών νομοθετικών προβλέψεων, αλλά απ’ ότι πληροφορηθήκαμε προωθείτε την αλλαγή των αντίστοιχων ΚΑΕ, προκειμένου αντί της στελέχωσης των γραφείων αυτών να γίνουν «συνεργασίες» με ιδιωτικές επιχειρήσεις (ΕΞΥΠ).
  • Περιλαμβάνονται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας «Το Περιφερειακό Ταµείο Ανάπτυξης Αττικής», η «Ειδική Υπηρεσία ∆ιαχείρισης του Ε.Π. Περιφέρειας Αττικής» κ.α., η λειτουργία των οποίων δεν εποπτεύεται ούτε καν από το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Για όλους τους παραπάνω λόγους διαφωνούμε πλήρως με το προτεινόμενο Σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας.

Δηλώνουμε ότι συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε και να απαιτούμε:

  • Οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, να λειτουργούν με μοναδικό γνώμονα την κάλυψη των αναγκών των εργαζόμενων και των λαϊκών στρωμάτων, να υπηρετούν το δικαίωμα στην δημόσια και δωρεάν υγεία, παιδεία, πρόνοια, ασφαλή μεταφορά, την προστασία του περιβάλλοντος κλπ.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού άμεσα ώστε να μπορέσουν να καλυφθούν τα τεράστια κενά που υπάρχουν και ιδιαίτερα σε κοινωνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες αιχμής (Οικονομικές κλπ).
  • Χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών της Περιφέρειας και της μισθοδοσίας των εργαζομένων.

Κοιν/ση

  1. Παρατάξεις Περιφ. Συμβουλίου
  2. Μέλη

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΖΑΒΕΡΔΙΝΟΣ ΑΛΚΗΣ

ΣΥΠΑ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ 2018-90

One Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *