- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ(1866)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ(33)
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ(64)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΘΗΝΑΣ(6)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(4)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ(10)
- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΠΕΙΡΑΙΑ-ΝΗΣΩΝ(18)
- ΠΟΛΙΣΤΙΚΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ(10)
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΠΑ-ΚΑΡΤΕΣ ΟΑΣΑ(9)
- ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ(130)
- ΟΣΥΑΠΕ(371)
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ(25)
- ΝΕΑ(96)
- ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ(0)
- ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΥΠΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ
- Εκδρομή - Ξενάγηση Αθηναϊκή Ριβιέρα – Σούνιο – Θέατρο Θορικού
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
- ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Δ.Σ. ΣΥΠΑ 2-10-2024
- Κάλεσμα συμμετοχής σε συλλαλητήριο 28-9-2024 Αγίους Θεοδώρους
- Να προωθηθεί άμεσα η ρύθμιση για τα πάγια οδοιπορικά
- Για Απώλεια Νάνου Ιωάννη
- ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΛΥΜΑΝΤΗΡΙΟ - ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
- 11 χρόνια από την δολοφονία του Παύλου Φύσσα
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Αύγουστος 2024
- Ιούλιος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Αύγουστος 2023
- Ιούλιος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Αύγουστος 2022
- Ιούλιος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Αύγουστος 2021
- Ιούλιος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Ιούλιος 2020
- Ιούνιος 2020
- Μάιος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιούλιος 2019
- Ιούνιος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιούλιος 2018
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιούλιος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιούλιος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιούλιος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιούλιος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Ιούλιος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Ιανουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
Αθήνα 16 – 9 -2024
Αρ. Πρωτ.: 447
Προς
Περιφερειάρχη Αττικής
Κ. Ν. Χαρδαλιά
ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΛΥΜΑΝΤΗΡΙΟ – ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΕΩΝ, ΕΝΤΟΜΟΚΤΟΝΙΩΝ-ΜΥΟΚΤΟΝΙΩΝ κλπ
Το Απολυμαντήριο, που σήμερα ανήκει ως «Γραφείο» στην Δ/νση Υγειονομικού Ελέγχου & Περιβαλλοντικής Υγιεινής της Περιφερειακής Ενότητας Κεντρικού Τομέα Αθήνας της Περιφέρειας Αττικής αποτελεί τη «μετεξέλιξη» του Δημόσιου Απολυμαντήριου, που ήταν φορέας του Υπουργείου Υγείας, που η ίδρυσή του ανάγεται στις αρχές του 1900, χωρίς να έχουμε ακριβή ιστορικά δεδομένα, ούτε για το κτήριο, που μαζί με το Λυσιατρείο αποτελεί ένα κτηριακό συγκρότημα επί της Ιεράς Οδού 84.
Περιήλθε στην κυριότητα (έχει μεταγραφεί) της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών – Πειραιώς σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 39 του ν. 2218/1994 και επομένως στη Περιφέρεια Αττικής.
Το συγκρότημα απαρτίζεται από 17 κτίρια σε έκταση 4.986,76τμ. Τα κτίρια 1 – 8 για τα οποία ολοκληρώνεται η μελέτη αποκατάστασης (ανάμεσά τους και το κτήριο που έχει κριθεί διατηρητέο) αποτελούν το παλαιό Δημόσιο Λυσσιατρείο και τα κτίρια 9-17 αποτελούν το Δημόσιο Απολυμαντήριο.
Από το Βασιλικό Διάταγμα 140/27.5.1914 «Περί Απολυμαντών» προκύπτει η ύπαρξή του και ο ρόλος που διαδραμάτιζε στην καταπολέμηση των λοιμωδών νόσων, στην εξυγίανση δημόσιων και ιδιωτικών χώρων καθώς και στην εκπαίδευση των απολυμαντών.
Η σημερινή κατάσταση του κτηριακού συγκροτήματος και του αύλειου χώρου εκτός από την εικόνα της εγκατάλειψης με τα ετοιμόρροπα και λεηλατημένα κτήρια χαρακτηρίζεται από :
- χώρους οι οποίοι έχουν γεμίσει από ανεξέλεγκτη αποθήκευση διάφορων υλικών υπηρεσιών
- κτήριο γεμάτο από ληγμένα σκευάσματα για την καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών
- κτήριο που έχει καταληφθεί από άστεγους.
Ως οργανική μονάδα, που ανήκει στην Δ/νση Υγειονομικού Ελέγχου & Περιβαλλοντικής Υγιεινής και δεδομένης της στελέχωσής του με Επόπτες Δημόσιας Υγείας και απολυμαντές έχει δικαίωμα να εκτελεί:
- απολυμάνσεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους
- καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών αποκλειστικά σε χώρους ευθύνης της Περιφέρειας Αττικής, σύμφωνα με την ΚΥΑ 323/4883 (ΦΕΚ 163/Β/22-1-2015) των Υπουργών Οικονομικών − Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης − Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Ζητήματα και προβλήματα που σχετίζονται με το σημερινό του έργο και προτάσεις επίλυσης.
Πρόβλημα 1
Δεν υπάρχει Απόφαση της διοίκησης του φορέα μας για την ανάθεση του έργου της επαγγελματικής χρήσης βιοκτόνων σκευασμάτων με σκοπό την καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών σε κατοικημένους χώρους, αποκλειστικά για τους χώρους ευθύνης μας σε μόνιμους ή αορίστου χρόνου υπάλληλους της Δ/νσης Υγειονομικού Ελέγχου & Περιβαλλοντικής Υγιεινής Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθήνας της Περιφέρειας Αττικής και επομένως δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία για τη γνωστοποίηση παροχής υπηρεσιών επαγγελματικής χρήσης βιοκτόνων σκευασμάτων με σκοπό την καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών, δηλ. δεν υπάρχει η απαιτούμενη άδεια εκτέλεσης της αρμοδιότητας αυτής.
Προτεινόμενη λύση
Να ανατεθεί του έργο της επαγγελματικής χρήσης βιοκτόνων σκευασμάτων με σκοπό την καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών με Απόφαση Περιφερειάρχη σε συγκεκριμένους Επόπτες Δημόσιας Υγείας της Δ/νσης Υγειονομικού Ελέγχου & Περιβαλλοντικής Υγιεινής Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθήνας και να προχωρήσει η έκδοση της σχετικής άδειας, με την διαδικασία της γνωστοποίησης, όπως προβλέπεται στην ΚΥΑ 323/4883 (ΦΕΚ 163/Β/22-1-2015).
Πρόβλημα 2
Η ΚΥΑ 323/4883 (ΦΕΚ 163/Β/22-1-2015) περιορίζει την καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών αποκλειστικά σε χώρους ευθύνης του κάθε δημόσιου φορέα που αιτείται την σχετική άδεια.
Αυτό είναι λογικό για άλλους δημόσιους φορείς όπως πχ νοσοκομεία κλπ, όμως η Περιφέρεια θα έπρεπε να εξαιρείται δεδομένων των μεγάλων αναγκών άμεσης και αποτελεσματικής παρέμβασης και σε άλλους δημόσιους χώρους πχ σχολεία κλπ καθώς και σε ιδιωτικούς όπου εντοπίζονται σοβαρά προβλήματα, που θέτουν σε κίνδυνο την δημόσια υγεία, όπως αποτυπώνονται σε σχετικές καταγγελίες στις υπηρεσίες υγειονομικού ελέγχου.
Προτεινόμενη λύση
Να τροποποιηθεί η ΚΥΑ 323/4883 (ΦΕΚ 163/Β/22-1-2015) με συμπλήρωση του άρθρου 3, με παράγραφο 3, ως εξής:
«Οι Περιφέρειες της χώρας μπορούν να παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες, με την διαδικασία γνωστοποίησης παροχής υπηρεσιών επαγγελματικής χρήσης βιοκτόνων σκευασμάτων με σκοπό την καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών, σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους.».
Πρόβλημα 3
Η ορθή και πλήρης λειτουργία του Απολυμαντηρίου σχετίζεται και με την εκπαίδευση των Απολυμαντών.
Σε όλη τη χώρα υπήρχε και λειτουργούσε μόνον η Σχολή Απολυμαντών που την ευθύνη λειτουργίας της είχε το Υπουργείο Υγείας, εφαρμόζοντας το Π.Δ. 100 /1988 (ΦΕΚ45, τ.Α’) που αποτελεί τροποποίηση και συμπλήρωση του Π.Δ. «περί Απολυμαντών» (ΦΕΚ 140/1914) και εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 23 του ν. 1654/1986 (ΦΕΚ 177/Α/24-111986.
Η Σχολή αυτή αναιτιολόγητα σταμάτησε τη λειτουργία της και μάλιστα λίγα χρόνια πριν την επιδημία του κορωνοϊού, που έφερε στην πρώτη γραμμή και πάλι την σημασία των απολυμάνσεων.
Προτεινόμενη λύση
Χρειάζεται να γίνει παρέμβαση για την άμεση επαναλειτουργία της Σχολής Απολυμαντών και εάν δεν δέχεται να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες το Υπουργείο Υγείας, ας την αναλάβει η Περιφέρεια Αττικής, προωθώντας τις απαραίτητες προς την κατεύθυνση αυτή ενέργειες.
Η επαναλειτουργία της Σχολής όχι μόνο θα δώσει επαγγελματική διέξοδο σε αρκετούς ενδιαφερόμενους, αλλά και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ορθή εκτέλεση όλων των σχετικών ψεκασμών, που τώρα ως επί το πλείστον γίνεται από ανειδίκευτους εργάτες.
Πρόβλημα 4
Η σημερινή άθλια κατάσταση του κτηριακού συγκροτήματος και του αύλειου χώρου του Απολυμαντηρίου – Λυσιατρείου και της καταστροφής μουσειακού εξοπλισμού που προκλήθηκαν από την εγκατάλειψή του και την απαράδεκτη επιλογή των προηγούμενων Περιφερειακών Αρχών (Δούρου και Πατούλη) να παραχωρηθεί στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.
Προτεινόμενη λύση
- Να ληφθεί άμεσα απόφαση για την χρήση των κτηρίων του, που κατά την άποψή μας πρέπει να σχετίζεται με πολιτιστικές κυρίως δράσεις και εκδηλώσεις φορέων και να προχωρήσουν οι απαραίτητες ενέργειες συντήρησης, αναστήλωσης κλπ όλων των κτισμάτων και της αυλής, ανάδειξης του μουσειακού εξοπλισμού, που έχει απομείνει.
- Να προχωρήσουν άμεσα διαδικασίες για τον καθαρισμό του αύλειου χώρου ώστε να μπορέσουμε να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της εικαστικής δράσης της ΟΣΥΑΠΕ που θα έχει στο επίκεντρο της τα Απολυμαντήρια και Λοιμοκαθαρτήρια της χώρας και το ρόλο που αυτά επιτέλεσαν για το λαό μας σε μια περίοδο, που μαστιζόταν από άθλιες συνθήκες υγιεινής και διαβίωσης.
- Να δρομολογηθούν όλες οι διαδικασίες καταγραφής και απομάκρυνσης των επικίνδυνων αποβλήτων – ληγμένων σκευασμάτων για την καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών που υπάρχουν σε ένα κτήριο του Απολυμαντηρίου, με τους αναγκαίους για την περίπτωση ειδικούς χειρισμούς.
Πρόβλημα 5
Όλα τα παραπάνω ζητήματα σε συνδυασμό με την υπάρχουσα οργανωτική δομή και τον κατακερματισμό αρμοδιοτήτων έχουν συμβάλει στην υποβάθμιση του Δημόσιου Απολυμαντηρίου, αντί στην ενίσχυσή του στην κατεύθυνση μιας ολοκληρωμένης παρέμβασης σε σοβαρά ζητήματα, που σχετίζονται με την προστασία της δημόσιας υγείας.
Προτεινόμενη λύση
Επαναφέρουμε την πρότασή μας για την δημιουργία Οργανικών Μονάδων Δ/νσεων ή Τμημάτων ενταγμένων στις Υγειονομικές Υπηρεσίες (Διευθύνσεις Υγειονομικού Ελέγχου) κάθε Περιφερειακής Ενότητας, στελεχωμένων με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό (επιστημονικό, εργατικό κ.α.), οι οποίες θα σχεδιάζουν και θα υλοποιούν προγράμματα για την προστασία της δημόσιας υγείας και θα συμβάλλουν αποτελεσματικά και στην αντιμετώπιση διαφόρων νόσων και ζωοανθρωπονόσων που μεταδίδονται με ξενιστές (κουνούπια κλπ) κ.α. και συγκεκριμένα:
– Τις απολυμάνσεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους που απαιτείται.
– Την καταπολέμηση εντόμων και τρωκτικών, σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους που απαιτείται.
– Το πρόγραμμα της καταπολέμησης των κουνουπιών λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές, εδαφολογικές κλπ συνθήκες και ιδιομορφίες κάθε περιοχής.
Στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση
Κοινοποίηση
- Περιφέρεια Αττικής
-Παρατάξεις Π.Σ.
-Γενική Δ/νση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας
- Υπουργείο Υγείας
Γενική Δ/νση Υπηρεσιών Υγείας
- Υπουργείο Εσωτερικών
-κ. Υπουργό
-Δ/νση Προσωπικού Τ.Α.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ |
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΑΓΑΝΕΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ |